‘Eternal sunshine’ (2017-0ngoing)
Never-ending realtime computer animation

Eternal sunshine is een computer gegenereerde wereld van een oceaan met een lucht, die het moment van een zonsondergang aan zee laat zien. De zon is gefixeerd vlak boven de horizon en zal daar eeuwig blijven staan, echter zal de tijd wel invloed hebben op de rest van de digitale omgeving. Zo zal het weer langzaam veranderen en ook de zee, gevoerd door de wind, zal veranderen.

Eternal sunshine maakt gebruikt van dezelfde techniek die ook veel first-person shooter games gebruiken. Echter is er geen element van interactie en kan met louter toekijken. Het computersysteem bedenkt realtime wat het weer zal zijn de komende minuten, uren, dagen, weken etc.

“To give you a thousand pictures, to offer you the power of one word” (Godfrey Reggio)

Eternal sunshine is a computer-generated world of an ocean with a sky, showing the moment of an ocean sunset. The sun is fixed just above the horizon and will remain there forever, but time will affect the rest of the digital environment. The weather will slowly change and the sea, fed by the wind, will also change.

Eternal sunshine uses the same technique that many first-person shooter games use. However, there is no element of interaction. We are bound to watching. The computer system decides in real time what the weather will be like in the coming minutes, hours, days, weeks, etc.

“To give you a thousand pictures, to offer you the power of one word” (Godfrey Reggio)

Previous
Previous

Het atelier

Next
Next

Suspended nature